diumenge, 17 d’octubre del 2010

L'EDUCACIÓ SEGONS DIFERENTS AUTORS

Diferents definicions d'educació i comentari personal de que és el que es potencia en cada definició:

KANT (1724-1804)

“ Educar és desenrotllar en l’individu tota la perfecció de la qual és susceptible”

Es potencia l’individu, la perfecció no és igual en tothom, el màxim de cada persona és diferent.

HERBART ( 1776-1841)

“ Formar l’individu per si mateix, despertant en ell una multiplicitat d’interessos”

Potencia la curiositat, la motivació.

KERSCHENSTEINER (1854-1932)

“ És distribuir la cultura perquè l’home organitzi els seus valors en la seva consciència i a la seva manera, d’acord amb la seva individualitat”

Potencia l’adquisició de la personalitat.

DURKHEIM (1858-1917)

“És l’acció que exerceixen les generacions adultes sobre aquelles que no són encara madures per a la vida social. Té per objecte suscitar i desenvolupar en l’infant un cert nombre d’estats, físics i intel·lectuals i morals exigits per la societat global i pel medi especial al qual està destinat “

Potencia la socialització, l’adaptació al medi.

DEWEY ( 1859-1952)

“ És la suma total dels procediments pels quals una comunitat o un grup social, petit o gran, transmet els seus poders i els seus objectius adquirits a fi d’assegurar la pròpia existència i el seu creixement continuat

Potencia la supervivència.

LLIGA DE L’EDUCACIÓ NOVA ( 1923)

“ Afavorir el desenvolupament el més complet possible de les aptituds de tota persona, tant com a individu com pel fet de ser membre d’una societat regida per la solidaritat. L’educació és inseparable de l’evolució social, ja que constitueix una de les fonts que el determinen”

Potencia els valors de convivència.

PIAGET ( 1896-1980)

“ Crear homes que siguin capaços de fer coses noves, no simplement de repetir el que han fet altres generacions: homes que siguin inventors, creadors, descobridors.El segon objectiu de l’educació és formar mentalitats crítiques, que sàpiguen verificar, que no acceptin tot el que els ve donat”

Potencia la creativitat, la innovació, la capacitat crítica de l’individu.

MIALARET ( 1918)

“ El fet educatiu és una acció exercida sobre un subjecte o grup de subjectes, acció acceptada i àdhuc buscada pel subjecte o grup de subjectes amb la intenció d’aconseguir una modificació substancial, una acció per la qual neixen noves forces interiors en els subjectes, i aquests subjectes es converteixen en elements actius de l’acció exercida sobre ells mateixos”

Potencia el canvi interior del subjecte.

1 comentari:

  1. Ben fet. Intenta classificar-les segons més sociologistes, més individualistes, integradores - raonant-ho. MTPp

    Passa a cursiva la de Durkheim

    ResponElimina